• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

anni

Medlem
Poäng: 37
Blev medlem
9 April 2012
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
10
Poäng
37
Jag fick inledande den 24/5 och hade idag samtal med min handläggare som skulle skicka ut en betalningsplan denna vecka. Men - idag fick jag även ett brev från kronofogden om en skuld att betala. Det är en kredit som jag tog för flera år sedan och som är upptagen i min ansökan om skuldsanering. Kronofogden uppger i brevet att "skulden uppkom efter det att skuldsanering inleddes och kommer därför inte i skuldsaneringsärendet". Detta är ju helt felaktigt!!! Kommer såklart att ringa runt i morgon men för att få en blund i ögonen inatt undrar jag om någon vet hur detta kan ske.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

lazytrack

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
24 Augusti 2020
Meddelanden
472
Mottagna reaktioner
307
Poäng
477
Jag fick inledande den 24/5 och hade idag samtal med min handläggare som skulle skicka ut en betalningsplan denna vecka. Men - idag fick jag även ett brev från kronofogden om en skuld att betala. Det är en kredit som jag tog för flera år sedan och som är upptagen i min ansökan om skuldsanering. Kronofogden uppger i brevet att "skulden uppkom efter det att skuldsanering inleddes och kommer därför inte i skuldsaneringsärendet". Detta är ju helt felaktigt!!! Kommer såklart att ringa runt i morgon men för att få en blund i ögonen inatt undrar jag om någon vet hur detta kan ske.
Säkert bara blivit nåt fel från kfms sida. Hade jag varit du hade jag börjat med att ringa min handläggare och bett om råd.
 

babygirl78

Kunnig medlem
Poäng: 216
Blev medlem
8 Mars 2021
Meddelanden
228
Mottagna reaktioner
74
Poäng
216
Hur har det gått för dig med resan mot skuldsanering? Läste för ett tag sedan att du hade fått det efterlängtade samtalet.
Hur har det gått efter det? :)
Japp hade samtalet, hen var lite kort i början men blev trevligare efter en stund, dagen efter fick jag ett Mail där dom ville ha kompletterande uppgifter ang mitt boende. Sen har jag inte hört nåt mer, hen sa att det kunde ta 1-2 veckor så får jag svar om inledande eller avslag så jag väntar nervöst o kollar poit typ varje natt strax efter 00 o_O som en psykopat:facejoy:
 

lazytrack

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
24 Augusti 2020
Meddelanden
472
Mottagna reaktioner
307
Poäng
477
Japp hade samtalet, hen var lite kort i början men blev trevligare efter en stund, dagen efter fick jag ett Mail där dom ville ha kompletterande uppgifter ang mitt boende. Sen har jag inte hört nåt mer, hen sa att det kunde ta 1-2 veckor så får jag svar om inledande eller avslag så jag väntar nervöst o kollar poit typ varje natt strax efter 00 o_O som en psykopat:facejoy:
Typ som alla andra passar nog bättre än psykopat, vissa mornar hade jag glömt att jag kollat poit vid 00 så satt likförbannat och lusläste sida in och sida ut :facejoy:
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 938
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Jag fick inledande den 24/5 och hade idag samtal med min handläggare som skulle skicka ut en betalningsplan denna vecka. Men - idag fick jag även ett brev från kronofogden om en skuld att betala. Det är en kredit som jag tog för flera år sedan och som är upptagen i min ansökan om skuldsanering. Kronofogden uppger i brevet att "skulden uppkom efter det att skuldsanering inleddes och kommer därför inte i skuldsaneringsärendet". Detta är ju helt felaktigt!!! Kommer såklart att ringa runt i morgon men för att få en blund i ögonen inatt undrar jag om någon vet hur detta kan ske.

Då bör du invända mot verkställighet. Skuldsaneringshandläggaren har inte mycket till befogenhet där
 

anni

Medlem
Poäng: 37
Blev medlem
9 April 2012
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
10
Poäng
37

Malaja74

Viktig medlem
Poäng: 167
Blev medlem
13 Juli 2017
Meddelanden
78
Mottagna reaktioner
55
Poäng
167
Undrar om man får besked när skuldsaneringen vunnit laga kraft? Idag är det 3 veckor sen jag fick besked om beviljad skuldsanering.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 938
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Undrar om man får besked när skuldsaneringen vunnit laga kraft? Idag är det 3 veckor sen jag fick besked om beviljad skuldsanering.

Nej det kommer inte något besked om det vad jag vet, man får veta om någon överklagat.

Det tar väl i praktiken någon vecka innan man kan veta med säkerhet att det vunnit laga kraft, det kan ju ligga ett överklagande någonstans som inte hunnit registreras.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp